<b>راهنمای خرید ماشین ظرفشویی</b>

1398/12/22

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی
اگر قصد خرید بهترین ماشین ظرفشویی را دارید ابتدا باید بدانید که مانند تمام وسایل برقی دیگر، این وسیله هم اقسام گوناگونی دارد بطور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی موجود است؛ ماشین ظرفشویی تو کار، ماشین ظرفشویی رو میزی، ماشین ظرفشویی ایستاده.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، برای اطلاع از نحوه کارکرد ماشین ظرفشویی می توانید به این مطلب مراجعه نمایید در ادامه به شرح انواع کلی ماشین ظرفشویی موجود در بازار می پردازیم:

ماشین ظرفشویی رومیزی

این نوع به آسانی قابلیت جا به جایی دارد و روی کابینت و کنار سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار می گیرد. این نوع ماشین ظرفشویی بیشتر مناسب خانواده های کوچک است که زیاد اهل مهمانی دادن نیستند. از فواید این ماشین ظرفشویی این است که به سرعت پر می شود و قیمت آن هم نسبت به مدل های ایستاده، کمتر است.

ماشین ظرفشویی تو کار

تعداد زیادی از افرادی که به دنبال ایجاد تنوع در آشپزخانه و عقب نماندن از قافله داشتن آشپزخانه ای پیشرفته هستند ماشین ظرفشویی تو کار را انتخاب می کنند. این نوع از ماشین ظرفشویی در مقابل انواع مبله فضای خیلی کمتری را می گیرد. معمولاً این نوع از ماشین ظرفشویی را پایین سینک ظرفشویی، پایین صفحه کابینت و بین کابینت ها می گذارند.

ماشین ظرفشویی ایستاده

این نوع ماشین ظرفشویی بیشتر مناسب خانواده های پر رفت و آمد یا آن گروه از افراد که می خواهند ظرف های نشسته ی خود در طول یک روز را درون ماشین قرار دهند و تنها یک بار در روز از آن استفاده کنند، است. پرفروش ترین نوع ماشین ظرفشویی در بازار، ماشین ظرفشویی ایستاده است.

اگر قصد خرید بهترین مارک و مدل ماشین ظرفشویی را دارید بهتر است در زمان خرید مدل هایی را انتخاب کنید که قابلیت شست و شوی نصف ظرفیت یا همان نیم شور را دارند. به این معنی که وقتی نصف ظرفیت ماشین را پر می کنید، ظرف ها با مصرف آب و شوینده کمتر شسته می شوند.

در زمان خرید بعد از انتخاب مارک مناسب و ظرفیت ماشین ظرفشویی، حتماً به موارد زیر توجه کنید:

داشتن فیلتر آب

یکی از مشکلاتی که خانم ها با آن مواجه می شوند، ماندن لکه روی ظروف است. بنابراین در زمان خرید حتماً این نکته را به خاطر داشته باشید که ماشین ظرفشویی قابلیت فیلترینگ آب داشته باشد، چون با این قابلیت دیگر لکه ای روی ظروف نمی ماند و همچنین موجب پاک شدن سریع چربی ها از روی ظروف می شود.

میزان مصرف انرژی

انتخاب ماشین ظرفشویی با میزان مصرف انرژی A و مدل کم مصرف آن از نکات حائز اهمیت است.

تعداد و اقسام سبد

سبد های مخصوص ظروف گوناگون در ماشین ظرفشویی بسیار حائز اهمیت است. به طور معمول یک سبد ویژه ی قرار گرفتن قاشق و چنگال و یک سبد برای قرار گیری بشقاب ها و لیوان هاست. می توانید سبد ها را به دلخواه خودتان در ماشین ظرفشویی جا به جا کنید زیرا بعضی از آن ها قابلیت جا به جایی دارند.

قابلیت ضد عفونی کردن ظروف

قابلیت ضد عفونی کردن ظروف بعد از شستشو در انواع جدید تر تولید ماشین ظرفشویی اضافه شده است. به یاد داشته باشید در صورت نبود این قابلیت، باید بعد از هر بار شستشو مقداری ضد عفونی کننده درون ماشین ظرفشویی تان بریزید.

توجه به مخزن داخلی ماشین ظرفشویی

مخزن ماشین های ظرفشویی به دو صورت استیل (فولاد ضد زنگ) و پلاستیک ساخته می شود که هر یک از این ها فواید و مضراتی دارند ولی ما به شما پیشنهاد می دهیم که مخزن استیل را انتخاب کنید چون زنگ نمی زند، چرک نمی شود، آب نمی شود و ماندگاری زیاد تری دارد.

داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش

هنگامی که وسیله مد نظرتان را از نمایندگی خریداری کردید حتماً دارای خدمات پس از فروش خواهد بود.

خشک کن

معمولاً ماشین ظرفشویی خشک کن دار میزان برق کمتری مصرف می کند ولی مدل هایی که مخزن استیل دارند به علت نگهداری حرارت خشک کردن ظروف را به سرعت انجام می دهند.

میزان سر و صدا

یک مزیت مهم در انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی این است که عایق صوتی باشد تا سر و صدای شست و شوی ظروف را به بیرون منتقل نکند.

قفسه بالا قابل تنظیم

به ماشین ظرفشویی هایی دقت کنید که قفسه بالای قابل تنظیم ارتفاع داشته باشند، استفاده از آن بسیار راحت است. در ساده ترین نوع دو گیره آزاد در دو طرف دارد که شما می توانید با آن ارتفاع را کم و زیاد کنید و ظروف خیلی بزرگ را در قفسه زیرین قرار دهید حتی هنگامی که قفسه های بالایی پر باشند. در صورتی که دندانه ها کامل باشند شما می توانید با سیستم های غلتکی ارتفاع قفسه دندانه دار را تنظیم کنید.

شاخک زیرین دندانه دار

ماشین های ظرفشویی دارای شاخک زیرین دندانه دار برای قرار گرفتن وسایل بزرگ راحت تر هستند. حتماً در دو قفسه بالا و پایین به شاخک زیرین دندانه دار دقت کنید.

شستن میوه ها

شست و شوی درست و ضد عفونی کردن میوه ها روی سلامتی شما تاثیر بسزایی دارد. جالب است بدانید تعدادی از ظرفشویی ها به سیستمی مجهز هستند که مخصوص شست و شوی میوه می باشد. این سیستم روی دکمه های ماشین ظرفشویی قرار دارد و با فشردن آن دکمه با خیال آسوده میوه های تان را بشویید و از ضد عفونی کردن آن اطمینان حاصل کنید.

براق کننده

استفاده از سیستم براق کننده در ماشین ظرفشویی یکی از جذاب ترین تکنولوژی هایی است که سازندگان ماشین ظرفشویی به این کالا افزوده اند و خیلی هم مورد استقبال افراد قرار گرفته است. روش کار این سیستم به این صورت است؛ هنگامی که ظروف شسته می شوند یک مایع براق کننده روی ظروف شسته شده ریخته می شود تا با براق شدن، تمیزی آن ها بیشتر دیده شود. این موضوع موجب می شود ظروف شما روی میز شام و نهار به خوبی بدرخشند و حس خوبی را انتقال دهند.

کنترل بخار

تعدادی از ماشین های ظرفشویی به سیستم از بین برنده بخار زیاد مجهز نمی باشند و این موضوع موجب می شود هنگامی که پس از شست و شو در ماشین ظرفشویی تان را باز می کنید بخار فراوانی به سمت شما بیاید و دست تان را بسوزاند. یا بخار تبدیل به قطرات آب شده و باعث ایجاد لکه روی ظروف شسته شده شود. هنگامی که تصمیم به خرید دارید حتماً از فروشنده بپرسید که ظرفشویی مد نظر تان دارای این تکنولوژی هست یا خیر.

مارک و برند ماشین ظرفشویی

پیش تر هم سفارش کرده ایم برای هر وسیله ای که قرار است یک عمر برای ما کار کند حتماً از مارک های معروف و شناخته شده استفاده کنید، در خرید ماشین ظرفشویی هم مارک آن بسیار اهمیت دارد تا جایی که حرف اول و آخر را می زند. زمانی که شما از مارک ایرانی یا خارجی خرید کنید که خیلی معروف نیست و آن چنان که باید جواب پس نداده، نمی توانید خرید با اطمینانی داشته باشید. برای خرید ظرفشویی قطعاً یک مارک مورد اطمینان را انتخاب کنید که سال هاست به تکنولوژی ساخت این وسیله دست پیدا کرده و بهترین هایش را ارائه داده است.

خبر آنلاین